Kui vanale inimesele antakse laenu krediidit ilma makseta

Tagantjärele ma ei tea, oli see õige või ei, et ma teda ei sundinud. Seniks, kui laps loeb, võiks täiskasvanu leida endale mingi rahuliku tegevuse, näiteks triikida, nõeluda vms. Aga esimese klassi lõpuks tase ühtlustus. Poisiga läks lugemaõpetamine jälle kergelt, suurema lapse kõrvalt tundis ta ise asja vastu huvi. Olles ise üht-teist kirjutanud, hakkab laps paremini mõistma ka teiste sõnumeid. Kuna ta oli aga selline särasilmne päikseke, siis ma ei tahtnud talle sundimisega komplekse tekitada. Näiteks oli ta hästi uhke, kui oli neli lehekülge raamatust ära lugenud – mis siis, et lehel oli kolm rida. Proovisin teda suunata, aga teda lihtsalt ei huvitanud. Tema eriline lemmik oli “Karupoeg Timmu”, kus oli vähe teksti. Tore on tähti teha ja mõistatada mistahes tegevuse käigus, näiteks toitu valmistades teha tähekujusid taignast, peenikestest porgandiviiludest või rosinatest. Ta õpib Saksa gümnaasiumis ja esimeses klassis oli ikka üsna raske. Kui lugeski, siis veeris esimesed tähed kokku ja luuletas sõna tagumise osa ise juurde. Raskusi oli aga sõnade kokkusaamisega. Nende mõne kuu või aasta vältel võiks lapsele julgelt ja soojalt kaasa elada. Lugesime põhiliselt vanu aabitsaid ja muinasjuturaamatuid. See oli tal praktiliselt peas.

Tuttavad pedagoogid ütlesid ka, et pole mõtet last sundida. Lapse lugemaõppimise aeg on tegelikult üsna lühike, arvestades kogu eluteed, mis meil sellele eelneb ja järgneb. Seejärel võib teha vastupidi: täiskasvanu hääldab tähed ja laps arvab, mis sõnaga on tegu. Kui lapsel tähtede kokkulugemine veel aeglaselt käib, ei suuda ta teinekord sõna algust meeles pidada, kuni lõpuni jõuab. Tähed olid tal selged juba varem, neid õppis ta kolme-neljaselt klotside pealt. Kui vanale inimesele antakse laenu krediidit ilma makseta. Kindlasti peaks eelkoolieas laps igapäevasuhtlemise käigus proovima kirjutamist. Kasvataja veel imestas, kui ta kolmeaastaselt P-tähega klotsi võttis ja ütles, et sinna on pall kirjutatud. Lugemisele on heaks ettevalmistuseks mängud, mis on seotud sõna häälikkoostisega. Et lapse üks armastatud tegevus on mõistatamine, siis ongi tore lugemist-kirjutamist siduda nuputamisega. Siis võib justkui naljaviluks lapsega ülesande ära jagada: sina ütle kõik tähed, mis kirjas on, mina arvan ära, mis sõna see on. Sobilik on Ülle Reemeti “Pika-Päka täherida” kirjastuselt Tea.

Mida teismelised ja vanemad peavad teadma kontaktläätsedest

. On need ju väikese lapse suuliseski kõnes pikemalt puudu, ta ütleb “muts pehe”, mitte “müts pähe”. Istusime siis õhtuti laua taga ja lugesime koos. TF Bank AB – TF Bank. Liinaga oli see raskem, sest tema ei tundnud lugemise vastu kuigivõrd huvi. Selle kõrvalt on just paras jälgida, kuidas laps lugemisega toime tuleb: kas talle on mõni tähekuju võõras, mõni sõna arusaamatu. Käsitööd tehes saab tähti teha lõngast, traadist või papist, õues mängides võib neid kirjutada liivale või lumele. Hea, kui on võtta suuri ja erksaid tähekaarte nende tähtedega ja asjakohase pildiga, nagu B – banaan, Õ – õun jne, ja riputada need mõneks ajaks lapse mängu- ja töökohta. Tähed sai ta klotside pealt selgeks, aga lugema ei hakanud. Selleks võiks käepärast olla tahvlike, märkmepaberid jms. Tore, kui see aeg paneb vanemat süvenema nii lapse kui ka iseenda hingeellu. Kooliminekuks ta juba luges korralikult. Näiteks võib jalutuskäigul või bussisõidul mõistatada sõnu asjade kohta, mis on parasjagu näha, andes ette sõna algus- ja lõpuhääliku. Kui vanale inimesele antakse laenu krediidit ilma makseta. Smony ehital liising. Enamasti lähevad segi ja meelest G, B ja D ning täppidega tähed. Võimalik, et ta sai sellest ka koolistressi.

Seiklusmäng, mis sobib nii noorele kui vanale - Paberleht.

.

Kommentit