Liigu sisu juurde

Maitsvad toidud, mis võivad ainevahetust mõjutada, hõlmavad marju, eriti vaarikaid. Kui toitu tuleb võrreldes kulutatud energiaga liiga palju, muudab organism ülejäänud kalorid rasvaks ja see varutakse mustadeks päevadeks. Jõutreening kui salarelv rasva põletamisel.

Seda sellepärast, et sisaldab katehiine ja mitte ainult — rohelises tees sisalduv kofeiin toimib stimulandina, õhutades keha enam energiat kasutama. Peale selle moodustab enamuse teetassi sisust ju vesi.

Tervislik kaalulangetus kodus – kuidas püsida õigel teel?

Täisterakaer See vähendab vere kolesteroolitaset ja parandab üldist südame-veresoonkonna tervist, kuid lisaks sisaldab ka teatud tüüpi karbohüdraati, mis kiirendab ainevahetust. Tera ümbritsevad kestad ei lõhustu peensooles ning tekitavad täiskõhutunde pikemaks ajaks, aidates kehakaalu langetada. Tänu sellele omadusele on hakatud täisterakaera ja —otra lisama mitmetele traditsioonilistele teraviljatoodetele.

Munad Munad, ükskõik millisel viisil valmistatud, peaks olema hommikusöögi kohustuslik osa. Sisaldavad kõrgekvaliteedilisi valke ning soodustavad kalorite põletamist.

Site wide poll

Terav salsakaste Mitte ainult terav maitse ei ole salsakastme võlu, vaid see kiirendab ka ainevahetust. Tulistes pipardes sisalduv kapsaitsiin toodab soojust, põletab kaloreid ja lõhustab rasva.

Tervislik kaalulangetus kodus — kuidas püsida õigel teel? Personaaltreener ja toitumisnõustaja Monika Soop Maailmas on keerulised ajad ja inimesed on sunnitud kodus karantiinis olema. Kodus viibimine aga olgu siis selleks paar nädalat või koguni terve kuu võib nii mõnegi jaoks olla korralik katsumus.

Lisaks sellele tekitab tuliste piprasegude kasutamine söömise järgselt suurema rahuolutunde ning hiljem sööd sa tõenäoliselt vähem. Tulised proteiinitahvlid Rohke proteiinide ehk valgu söömine on kehakaalu langetamisel kasulikum kui kalorite lugemine. Proteiin tekitab rahulolu- ja küllusetunde, soodustab kalorite põletamist ning lihasmassi säilitamist, mis kõik aitavad kaasa kehakaalu normaliseerimisele.

Proovi neid 12 ainevahetust kiirendavat toitu 1 Toimetas Vidrik Võsoberg,

Ehk siis: tugev ja sealjuures püsiv energialaks. Õlisalvei ehk chia Kolmikvõit: tervislikud rasvad, kiudained ja valgud. Täiskõhutunne püsib kauem.

Metaboolsed tooted Meditsiinieksperdid vaatavad kogu iLive'i sisu üle, et veenduda selle võimalikult täpsuses ja faktilisuses.

Chia seemneid võib lisada näiteks hommikusele smuutile, jogurtile või salatile. Marjad Maitsvad, lisaks sisaldavad rohkelt kiudaineid ja antioksüdante.

Tooted ainevahetuse kiirendamiseks

Üks tass vaarikaid annab vaid 60 kalorit, aga sealjuures 8 g kiudaineid. Eriti head jogurtiga või smuuti peal ja sealjuures on need külmutatult sama kasulikud kui värskena.

Lehtköögiviljad Näiteks lehtsalat, jääsalat, spinat, rukola — toim. Raua ja kiudainete allikas.

toidud, mis kiirendavad metabolismi ja poletavad rasva

Salatit tehes aga ole ettevaatlik salatikastmega — liigne hulk rasvast kastet võib teha tervisetoidust kaloripommi. Lõhekala Omega 3 allikas, alandab põletikulisi protsesse ning ühtlasi ka keha vastupanuvõimet leptiini-nimelisele hormoonile — just see hormoon mõjutab isu, tekitades või mitte tekitades täiskõhutunnet. Keha põletab energiat ka puhkeasendis. Sinu keha kui keeruline toimiv süsteem, põletab energiat ja seda iga päev.

Kasulikud tooted ainevahetuse parandamiseks ja normaliseerimiseks

Inimkeha energia on toit ja muud vedelikud, millel on toiteväärtus ehk toit sisaldab kaloreid. Kalor on aga keha energia suuruse ühik.

toidud, mis kiirendavad metabolismi ja poletavad rasva

Kindlasti räägime ka suurel määral meie kehal talletuvast rasvast, mis on siis Sinu keha põletamise protsessidest üle jäänud energia. See tähendab, et oled oma keha energia vajadusi hinnanud kõrgemalt ning tankinud liigselt.

Hea uudis on aga see, et inimkeha põletab ka nö puhkeasendis energiat, see ongi meie baasmetabolism.

toidud, mis kiirendavad metabolismi ja poletavad rasva

Isegi kui oled liikumatu, kodusel režiimil ja tarbid teatud koguse tervislikku, tasakaalustatud, ent madala energiaväärtusega toitu, ei saa Sa kuidagi kaalus juurde võtta. Minu plaan toitumisnõustajana ei ole kohe kindlasti õpetada, kuidas vähe toitu süüa ja järgmised kuu aega olla horisontaalselt — pigem õpime koos, kuidas tõsta oma keha kütuse kulu ka puhkeasendis ning mida saad lisaks teha, et rasva osakaal keha koostises kiiremini langeks. Rasva põletust kiirendab lihasmassi suurus, areng ja selle kasutus.

Liigutamiseks, hingamiseks, naeratamiseks, kummardamiseks ja peaaegu kõikideks teisteks muutusteks inimkehas vajame lihaseid ja need on olemas meil kõigil.

toidud, mis kiirendavad metabolismi ja poletavad rasva

Skeleti lihased on need, mis meid liigutavad, mida me silmaga näeme ning mida saame hästi mõjutada. Mida suurem on nende kogus sinu kehal, seda rohkem vajad sina energiat, toitaineid ja vett, et hoida füüsist liikumises.

Sarnased artiklid

Samuti värskelt treenitud tuhar vajab puhkeasendis taastumiseks lisaenergiat. Seega, mida suurem lihasmass, seda suurem on Sinu baasmetabolism, mida suurem on rasva põletus ka puhkeasendis. Toitumisnõustaja ja personaaltreener Monika Soop Kui Sinu eesmärgiks koos kaalu langetamisega on ka rasva põletamine, siis tea, et selleks on vaja kulutada rohkem kui tarbida.